onsdag 22 augusti 2012

Vad har vi gett oss in på?

Nu börjar jobbet mot vårt nya hem. Jag var nöjd över att ha börjat fixa lådor. Gick in på Konsum och frågade efter bananlådor. De hade ganska många, men jag vågade inte be om alla, man vill ju inte vara åpen. ;-) Jag blev lovad sex stycken och sa att jag skulle komma tillbaka så snart bilen kommit hem. Jag ringde J. och han sa att han hämtar dem på vägen hem. När han sen väl kommer har han med sig elva(!) bananlådor plus tre andra. J. Åkte iväg på annat uppdrag och jag börjar bära in lådorna, då möter jag grannen och han erbjuder mig fler lådor. Jag går med honom till förrådet och får då tio(!) flyttlådor. Så nu kan vi börja packa. Det är ju trotts allt bara 2,5 veckor kvar.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att man alltid behöver fler lådor än vad man tror. ;)
    Tur att ni redan har en hel del packat i lådor redan.
    Tidningspapper är också bra att ha mycket, då menar jag MYCKET!

    SvaraRadera
  2. Hej Syster,
    Jag som aldrig har flyttat sådär "på riktigt" ser verkligen fram emot att få följa er väg fram till erat nya boende. Lycka till med allt packande. Kram

    SvaraRadera