lördag 5 april 2014

Tema


Idén om att skapa en temarabatt har vuxit fram efter att jag stått och tittat ut genom vårt köksfönster och insett att vår trädgård är finast när man ser den från gatan. Därför kom jag på att vi skulle göra en rabatt med växter som byts ut lite beroende på årstid, som till exempel penseer på våren.

Jag kom över en liten sockertoppsgran, som enligt mitt tycke bör finnas vid alla hus från mitten av förra århundradet. Jag inte visste riktigt var den skulle placeras för att fylla sin framtida funktion som årlig julgransbelysningshållare, därför fick det bli så att den hamnade i temarabatten. Dessutom hittade jag en liten solfjädertall som jag hade grävt ner på ett ställe och glömt av. Gatstenen har vi fått av våra snälla grannar Per och Malin på andra sidan elstationen. För att skapa helhet lade jag även gatsten runt träden.
/Jonatan

1 kommentar:

  1. Åh. Jag har inte ens tänkt på att man kan ha en säsongsrabatt och byta ut blommorna däri, som en kruka liksom. Jag har ju bara jobbat med perenner. Undrar var jag ska lägga min säsongsrabatt, detta måste kluras på.

    SvaraRadera