lördag 1 september 2012

Har man inget roligt jobb får man skaffa sig

Jag hade idag tänkt montera ner den smala Billy-bokhyllan vi haft i köket med kokböcker. När jag packat ner böckerna och tagit ur hyllplanen märkte jag att hyllan nog var lättare att hantera monterad. Tråkigt var min tanke. Jag ville ju skruva! Du kanske undrar varför. För att J. köpte en skruvdragare i veckan. Denna ville jag ju använda idag, för att det är roligt helt enkelt. Jag kollade runt och såg att en av golvlisterna skulle monteras bort för att kunna ta ut den sladd som jag dolt där under. Projekt ett för skruvdragaren. När det var klart kom jag på att våra kökshandtag också skall bytas någon gång innan nästa hyresgäst flyttar in (1 nov). Projekt två för skruvdragaren. Snart ska jag montera ner vår stora, numera tomma, Billy-bokhylla. Den kommer garanterat inte att vara mer lätthanterlig monterad, då den knappt går att flytta en meter i dagens skick. Detta blir projekt tre för skruvdragaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar