onsdag 12 september 2012

Vår flytt i få bilder

Jag tänkte göra det lätt för mig och bara lägga in massa bilder från vår flytt i helgen, men togs det många bilder med min kamera? Nähä, jag hade inte uppe den så mycket tydligen.
Bilder eller ej, flytten gick bra. Jag och J. jobbade till sent på fredagen med att få ner det sista i lådor. Det var mer saker kvar än vi trodde. Vi fyllde även lastbilen med soffa, två utemöbelsgrupper och papperspåsar.

På lördagen började vi två tidigt. Vi körde ut till huset med första lasset halv åtta. Vi lastade av och körde till lokala bageriet för att köpa frallor till flyttfolket. Vi stannade vid sjön och fikade lite. Konstaterade att dagen nu var här.

Innan släpet kunde hämtas hann vi med ett loppisbesök.

Vid halv elva, eller strax efter kom nästan alla som skulle hjälpa till att bära. Vi fick plats med allt som skulle med denna gång. Vi hade planerat att lämna piano och akvariet tillsvidare.

Lasset gick och vi fick in det mesta på rätt våningar och i rätt rum, till och med upp på vinden.

När våra vänner och familj åkt kändes det väldigt tomt (inte på saker alltså), trött och rörigt.

Vi bar lådor, plockade upp ur lådor och vek ihop lådor. Sen var det äntligen dags att sova.


1 kommentar:

  1. Hoppas att ni känner er lite mindre trötta nu och att ni börjat känna er lite mer hemma. <3
    Kram

    SvaraRadera