tisdag 20 november 2012

Svea rike på Tallbacken

Esso bodde hos oss i tre veckor och försvann en söndag i november. Vi väntade och längtade men inte kom han tillbaka. En vecka utan katt klarade vi oss. Sen var vi i grannbyn och hämtade med som en ny. Så sen en vecka tillbaka bor nu Svea hos oss.

Hon har lärt sig att när vi skakar på godisburken så kommer hon direkt. Utom i morse. Jag hörde henne, men hon kom inte. Jag gick upp och när jag gläntade på toadörren såg jag henne, i höfthöjd. Hon hade klättrat på våra handdukar och kom nu inte ner. Tur jag kollade av var hon var innan jag stack till jobbet.





5 kommentarer:

  1. Åh, så gott det ser ut. =) Och så fin hon är!

    SvaraRadera
  2. Vilken liten söt kattflicka!!!
    Hon ser ut att trivas.

    SvaraRadera
  3. Vad gott hon ligger där på soffan. :-)

    SvaraRadera
  4. Erika J11/23/2012

    Fin katt! Härliga djur det där! :)

    SvaraRadera