tisdag 15 augusti 2017

Min första semester!

Ja, jag tyckte att det var dags, lika bra att komma igång, så jag tjatade på mamma och pappa om att jag ville åka på husvagnssemester. De var inte svårövertalade direkt....

Vi åkte iväg i onsdags. Tydligen var det mer att packa nu än tidigare gånger. Jag kan inte förstå det, jag är ju så liten och kräver inte så mycket... Bara flera uppsättningar kläder, blöjor, våtservetter, trasor för kräk och mjölk, vagnen, babynest att sova i och lite sånt...

Jaja, de fick i alla fall med allt och vi satte oss i vår Volvo 945 och styrde mot Ulricehamn. Vi tog 945:an för att den var bättre på att dra vagnen sa pappa. Jag tycker också den är bättre, för då får jag sitta fram bredvid pappa när han kör.

Anledningen att det blev Ulricehamn var för att pappa skulle hjälpa farbror Samuel i huset som han och faster Louise har köpt. Vi ställde upp husvagnen på deras tomt och åkte sedan till farmor och farfar på kvällsmat. Där fick jag träffa fler av mina kusiner, tidigare har jag träffat mina yngsta mosterkusiner, Fred och Vera, mina fasterkusiner Mattias, Helena och Henrik. Denna gång fick jag träffa Tobias, min äldsta farbrors, barn, Lovisa och Viola.

Efter kvällsmaten åkte vi till husvagnen igen. Förtältet skulle sättas upp, för att göra det till en större utmaning för mamma och pappa satte jag igång och skrika efter mat, de blev alldeles stressade, men självklart lyssnade de på mig och pappa trixande själv med förtältet pinnar medans mamma såg till att jag blev mätt. Sen sov jag gott, väldigt gott i husvagnen.



På onsdagen var pappa med Samuel och fixade i huset och jag åkte med mamma ner till stan. På eftermiddagen åkte hela familjen till stan för lite shopping, promenad vid sjön och fika. Mysigt att ligga i vagnen och höra mamma och pappa prata medans jag vaggas till sömns.



På fredagen åkte vi hemåt, efter att vi fikat med farfar, farmor och Samuel. 
(Foto: Elisabeth Henning)

Efter denna första husvagnssemester kan jag ge det 5 nappar av 5 möjliga. Rekommenderas varmt! 

/Hilma

3 kommentarer:

  1. Hilma, lilla älskade vän, nu är det mormor som skriver igen. 💕
    Det är roligt att lösa dina funderingar och tankar om livet du kommit till.
    Du har säkert redan kommit på att du är väldigt efterlängtad och oändligt älskad. ❤️
    Låter ju bra att du tränat på det där med husvagnssemester. Nästa sommar hoppas jag att vi för campa tillsammans några dygn.
    Stor kram till dig och dina fina föräldrar. ❤️

    SvaraRadera
  2. Oj Hilma. Min tumme hamnade på fel bokstav igen.
    Det ska ju vara läsa - inte lösa. ☺️
    Du kommer att märka att din mormor gör en massa tokigheter, men är förhoppningsvis inte så tokig att umgås med. ☺️❤️

    SvaraRadera
  3. Annelie8/15/2017

    Hilma, du har världen coolaste föräldrar ❤

    SvaraRadera